Τι να διαλέξω; Μέλι ή μαρμελάδα;

Ποιο να προτιμήσουμε, όταν πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε επιλογή, και γιατί;

marmaladevshoney

ΜΑΡΜΕΛΑΔΑ ΜΕΛΙ
– Μέση περιεκτικότητα σε φρούτα: 55%.

– Περιέχει επιπρόσθετα απλά σάκχαρα, ζάχαρη ή γλυκαντικές ύλες.

– Εμπλουτίζεται με πηκτίνη ή άλλες φυτικές ίνες.

– Φτωχή περιεκτικότητα σε μικροθρεπτικά συστατικά, όπως π.χ. βιταμίνες.

– Μέτριος γλυκαιμικός δείκτης (GI).

– Μέση σύσταση: 78% σάκχαρα (κυρίως φρουκτόζη και γλυκόζη), 16% νερό, 6% λοιπά στοιχεία.

– Υψηλός γλυκαιμικός δείκτης. (σχόλιο από Ορεινό Μέλι: Ο γλυκαιμικός δείκτης κυμαίνεται από 31 έως 78, ανάλογα με την ποικιλία)

– Πλούσιο σε οργανικό οξέα, ένζυμα και αντιοξειδωτικά.

– Περιέχει μέτριες ποσότητες μετάλλων και ιχνοστοιχείων, μικρές ποσότητες βιταμινών και ελάχιστες αμινοξέων.

– Νοθεύεται εύκολα.

Το μέλι που καταναλώνουμε στην Ελλάδα είναι κατά περίπου 60% πευκόμελο, 10% ελάτης, 20% ανθόμελο και 10% θυμαρίσιο. Κανένα, όμως, μέλι δεν αποτελείται από ένα και μόνο είδος φυτού.

ΘΕΡΜΙΔΕΣ ανά κοφτό κουταλάκι του γλυκού

Μαρμελάδα φρούτου με… Θερμίδες
Γλυκόζη και ζάχαρη 16,0
Γλυκόζη 14,5
Ζάχαρη 12,5
Σιρόπι αγαύης 13,0
Σουκραλόζη 9,0
Στέβια 5,7
Φρουκτόζη 8,5
Μέλι 
Ανεπεξέργαστο, άβραστο 21,3
Επεξεργασμένο, παστεριωμένο 23,0

Προτιμάμε: Μέλι!
Γιατί: Πρόκειται για ένα απολύτως φυσικό προϊόν, με πάνω από 180 διατροφικά στοιχεία, ιδιαιτέρως χρήσιμα για τον οργανισμό μας. Καλύπτει τις ανάγκες για κάτι γλυκό και συνάμα θρεπτικό, παρέχει άμεση ενέργεια, συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης, καταπολεμά τη νευρικότητα, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, δρα ευεργετικά κατά της δυσκοιλιότητας και των μικροβιακών λοιμώξεων, καταπραΰνει ελαφρά αναπνευστικά προβλήματα, έχει αντιοξειδωτικές και μακροβιοτικές ιδιότητες.

Τι πρέπει να προσέχουμε:
Δεν προμηθευόμαστε: μέλι από άγνωστο παραγωγό, γιατί μπορεί να είναι νοθευμένο, μέλι που είναι εκτεθειμένο στον ήλιο, γιατί ίσως έχει οξειδωθεί, ή σφραγισμένο μέλι με διογκωμένο καπάκι που στην επιφάνειά του σχηματίζονται αφρός και φυσαλίδες, γιατί πιθανότατα έχει ξινίσει.

Επιλέγουμε μέλι: επώνυμο και συσκευασμένο, προτιμότερο σε γυάλινα, αεροστεγή δοχεία. Προτιμάμε τα πιο παχύρρευστα είδη, γιατί έχουν λιγότερη υγρασία. Αν είναι ελληνικής παραγωγής και βιολογικής προέλευσης, ακόμα καλύτερα.

Στην ετικέτα του προϊόντος: πρέπει οπωσδήποτε να αναγράφεται η λέξη «Μέλι», το είδος του, η χώρα προέλευσης και το όνομα του παραγωγού ή/και του διακινητή με πλήρη στοιχεία.
Διατηρούμε το μέλι: καλά κλεισμένο στο δοχείο του, σε χώρο δροσερό, σκοτεινό και ξηρό. Το ανεπεξέργαστο μέλι κρυσταλλώνει εύκολα, ενώ το επεξεργασμένο συνήθως όχι. Αν το μέλι σκουρύνει πολύ, παρεκκλίνοντας αρκετά από το σύνηθες χρώμα του, τότε έχει αρχίσει να αλλοιώνεται. (σχόλιο από Ορεινό Μέλι: Ο χρόνος κρυστάλλωσης του μελιού εξαρτάται από την φυτική προέλευση. Τα ανθόμελα κρυσταλλώνουν γρηγορότερα και τα δασόμελα πολύ αργότερα. Το έλατο πρακτικά δεν κρυσταλλώνει ποτέ, χωρίς να έχει υποστεί επεξεργασία. Στο επεξεργασμένο μέλι αργεί περισσότερο η κρυστάλλωση. Το χρώμα του μελιού επίσης εξαρτάται από τη φυτική προέλευση. Της πορτοκαλιάς είναι κίτρινο, το θυμαρίσιο κεχριμπαρένιο και η βελανιδιά μαύρη.)

Η κατανάλωσή του απαιτεί μέτρο: Άτομα με καθιστική ζωή, υπέρβαρα ή με σακχαρώδη διαβήτη δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 1-2 κουταλάκια ημερησίως. Απαγορεύεται να δίνουμε μέλι σε παιδιά και βρέφη ηλικίας κάτω των 2 ετών. (σχόλιο από Ορεινό Μέλι: Μη δίνετε μέλι σε παιδιά κάτω του ενός έτους. Μετά δεν υπάρχει πρόβλημα.)

πηγή: Έθνος

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s